Hogyan tedd ütősebbé a hirdetéseidet, gyorsan és könnyen?

Szerző: Wolf Gábor

2017-05-12

Az előadás szövege:

Ha jó a hirdetésed, mindened megvan: ömlenek a vevők, működnek a kampányaid, az elköltött pénzednek a sokszorosa jön vissza – az egyik legklasszabb dolog, amivel foglalkozhatsz az a hirdetés, ráadásul ez gyors sikert hoz magával. A legjobb hasonlatom erre az, amikor életedben először beülsz egy angolórára és a végén már úgy jössz ki, hogy tudsz köszönni, bemutatkozni, megkérdezni, hogy vagy – nem elmélet, száraz dolog, hanem olyan, amit alkalmazni tudsz a mindennapjaid során is. Remélem minden olvasómnak futnak hirdetései: facebookon, googleban (javaslom, hogy mindkét felületet használjátok: legjobb, legújabb és legolcsóbb hirdetések jelenleg), lehetnek képes vagy szöveges hirdetések is.

Ütős hirdetések 3 alapszabálya:

Nagyon sokan megsértik és emiatt nem jó a hirdetésük. Ha körbenézel a világban, hogy milyen hirdetések futnak, akkor rá fogsz jönni, hogy mi a leggyakoribb 3 hiba.

Mi az elsődleges feladat? Nem az, hogy a céget megismertesse vagy hogy vásároljanak.

Az első számú feladat az a figyelem felkeltése.

A cél, hogy amikor a hírfolyamban vagy a portálon megjelenik a reklámod, akkor oda vonzza az olvasók figyelmét megszerezze. Ma a figyelem az egyik legértékesebb valuta - fontos persze, hogy legyen egy jó terméked, de az igazi kihívás a célpiac figyelmének a megszerzése.

Mi érdekli a vevőt? Sokan teszik ki a hirdetésüket, hogy korrepetálást vagy festés-mázolást vállalnak.

A vevőt nem érdekli a cuccod, a vevőt csak önmaga érdekli.

Ha magáról olvas, ha olyasmiről, ami őt érdekli, akkor meg fogod szerezni a figyelmét. Ha olyasmit hirdetsz, ami őt nem érdekli, ilyen például a terméked, akkor nem fogja elolvasni. Ez óriási váltás a hirdetésben: amikor először rájössz, hogy nem a termékedből kell szóljon a hirdetésed.

Anno voltam egy tárgyalástechnikai képzésem, amit egy nagy rutinos chicagoi pasi, Richard tartott. Őt jellemzően olyan tárgyalásokra hívták, ahol sztrájk volt – a sztrájkoló munkásokat kellett visszahívni a gyárba, vagy a munkások és a menedzsment közti megegyezés kialakítása volt a feladata. Egy nagy alapelv, amit átvert a fejünkön:

„Az egyetlen biztonságos hely a másik világa.”

Amikor tárgyalsz, akkor meg kell próbálnod megérteni a másikat – nem szabad azt mondanod, hogy „De én úgy gondolom, hogy …”, hanem helyette mondd azt, hogy „Szóval, ha jól értem, te úgy véled…”. Így olyasmivel foglalkozol, ami őt érdekli – ugyanez van értékesítésnél, hirdetésnél is. Fontos, hogy a vevőről szóljon a hirdetés és ne a termékedről/szolgáltatásodról.

Gondold végig, hogy mire nyitottak a vevők és mire nem? Nézd meg a tv-t: a műsort nézik, a reklám alatt kimennek mosdóba. Minél inkább műsorra hasonlít a reklámod, megnézik és minél inkább reklámra, annál inkább elhúznak. A reklámod legyen olyan, mint egy hír, mintsem hirdetés.

Kik tudják ezt igazán jól? Az összes média. Nézzétek meg, hogy a média mennyire ügyesen szerzi meg a figyelmedet, mutatok néhány hirdetést. A struktúrát figyeld: jó kép, jó címsor.

Ez egy promótált cikk volt - ez haladó marketing taktika!


Fiúkórusból indulva lett világhírű DJ! – A szegényember legkisebb fia sztorija – a sztori mindig nyerő, nem tudnak ellenállni


Ha valamilyen problémáról van szó, akkor az emberek képtelenek nem oda figyelni.

Nem azért van annyi rossz hír a hírekben, mert ennyire szörnyű a világ, hanem mert az emberek ezeket nézik, ezekre kattintanak. Az agyunk egy problémamegoldó radar – ha jól és kényelmesen is élsz, akkor is keresi a problémákat. Régebben az volt a gond, hogy honnan jönnek a ragadozók, most leginkább, hogy a villanyszámla be lett-e fizetve, beteg-e valaki a családban. Ezekkel van tele a fejed, mindegy, hogy hova érsz, mit érsz el – az agyad így van programozva.

Ez nekünk, marketingeseknek óriási lehetőség, mert azt jelenti, ha probléma nyelven kommunikálunk, akkor a vevő oda fog figyelni:


A fő dolog, amivel ma foglalkozunk: hogyan tedd jobbá a címsoraidat. Hogyan írj ütős címsor az 5 legjobb módszerrel.

Feladat: vedd elő a hirdetésedet (ami éppen fut, vagy amit hamarosan elindítasz), majd mindegyik módszerre ültesd át a címsorod. Biztos vagyok benne, hogy lesz legalább egy olyan, ami jobb eredményt hoz, mint a mostani.

5 ütős címsor struktúra

1) Probléma – mi a teendő?

  • Nincs elég vevője – mi a teendő?
  • Nem bír lefogyni – mi a teendő?
  • Céges levelek elakadnak – mi a teendő?

A címsornak a legelejére kitesszük az ügyfél problémáját. Ha azzal a problémával foglalkozik egy hirdetés szövege, címsora, ami jelenleg téged érint, érdekel, nem tehetsz róla, automatikusan odavonzza a figyelmed.

Utána, problémával kiemelve


Előtte


Utána, "hogyan" címsor típussal átírva

3) Hurrá, jaj nélkül

  • Fogyókúra koplalás nélkül
  • Vevőszerzés méregdrága hirdetés nélkül
  • Foghúzás fájdalom és félelem nélkül

Valami ígéret, eredmény, probléma nélkül. Ezt akkor érdemes használni, ha neked valami olyan innovációd van, ami valami korábbi problémát megszüntet. Például autó esetében: Juss el A-ból B-be lovak nélkül. Valamilyen eredmény az eddig ismert probléma nélkül – olyan probléma, amitől félnek az emberek, sőt ezzel egyúttal pozícionálod is magadat.

Utána: címsor átírva a "Hurrá, jaj nélkül" formátumra


Utána: címsor átírva a "Hurrá, jaj nélkül" formátumra


Például az állami bérköltségek támogatásokban dolgozó – Új alkalmazottak bérköltség nélkül, Vegyen fel embert bérköltség nélkül, Vegyen fel ember teljes fizetés nélkül. Sikeres matekvizsga szenvedés és izzadás nélkül. Ajándék vásárlás boltba járás / unalmas ajándékvásárlás nélkül, Kerek mell és feszes dekoltázs műtét nélkül.

4) Nevezd a nevén a vevőt!

  • Kezdő vállalkozók figyelem!
  • Motorosok figyelem!
  • Nyelvvizsgázók figyelem!

Utána - a célközönség megnevezésével


Utána - a célközönség megnevezésével


Egy amerikai üzletviteli tanácsadót láttam néhány konferencián, aki munkája során rájött, hogy a férfiakkal jobban tud együtt dolgozni, közülük is azokkal, akiknek családja van. Onnantól kezdve mindenki mást elhajtott és a Nős vállalkozók figyelem! lett a címsora . Mi az előnye, ha a nevén nevezed a vevőt? Egyszerű ábrázolni a célközönséget, hasonlóan gondolkoznak, hasonló gondokkal küzdenek. A te esetedben is biztos van egy célközönség, akit könnyű a nevén nevezni. Olyan, mint amikor elmész egy buliba, óriási zsivaj van, de amikor a legtávolabbi sarokban kiejtik a nevedet, akkor odafigyelsz. Emlékezz, az agy, mint egy radar működik.

5. Az orvos titka

  • Hogyan kúrálja ki az orvos a nátháját?
  • Hogyan hirdeti egy marketinges a saját cégét?
  • Milyen otthoni notebookja van egy IT menedzsernek?
  • Mibe fekteti a pénzét egy bróker?

Van valamilyen szakmai, valamilyen bennfentes titkod, amivel kíváncsivá teszed a vevőidet? Például:

Utána - az "orvos titka" formátummal


Utána - az "orvos titka" formátummal


Utána - az "orvos titka" formátummal



Legyél te az első,

aki ezt a blogot olvassa!

Kérem a Marketing Commando hírlevelét, benne híreket újdonságokról, ütős marketing technikákról, valamint a Marketing Commando által meghirdetett rendezvényekről, tananyagokról és egyéb akciókról, hogy semmiről se maradjak le, amivel növelhetem a versenyképességemet! Feliratkozásommal elfogadom az Adatvédelmi irányelveket.