Az eredeti Facebook videó (sok kommenttel) >>

mp3 letöltés a SoundCloud-ról (az előadás hanganyaga) >>

Meglepetés: a Marketing Commando legjobb értékesítője egy robot!

Igen, nálunk dolgozik már egy Terminátor! Igaz, teste nincs, csak a szoftverek futnak:

  • fut egy szoftver a Google Adwords-ben és a Facebook hirdetési fiókban, amik folyamatosan látogatókat terelnek hozzánk.
  • Fut egy szoftver a honlapunkon, ami ezeket a látogatókat rádumálja, hogy vegyék meg a könyvemet.
  • Fut egy szoftver, ami a vevőknek küld egy visszaigazoló levelet.
  • Fut egy szoftver, ami a vevőknek felkínálja a Navigátor előfizetést – ő az egyik legjobb robot a cégnél!
  • És fut egy robot, ami elkészíti a számlát a vásárlásról.

Ezek a robotok mind állnak egy online futószalag mellett, és dolgoznak.

Ma erről a fontos témáról fogok beszélni: az online futószalagokról.

Talán láttál már képet a Tesla gyáráról, ahol minden automatizált, minden mozog. Mi is tudjuk ennyire automatizálni a bevételeinket. Azért fontos a mai anyag, hogy mindenki meg tudjon nyugodni, hogy legalább a vevőszerzés rendben van, megy automatikusan, és az sem kell hozzá, hogy Te ott legyél, akár szabadságon is lehetsz.

Ha belegondolsz, akkor találhatunk néhány fantasztikus találmányt az elmúlt 100-200 évből, az első ilyen az a szántógép volt. Ez tette lehetővé, hogy egy addig emberi munka eredményességét megsokszorozhassuk. Nekem az egyik kedvencem mégis a varrógép volt. Még emlékszem, amikor anno Nagymamám pedálozott, ment a varrógép, míg Nagypapám a másik szobában írógépezett, mindig ezekre a hangokra keltem fel, ha náluk aludtam. Persze gyermekként idegesítőnek tűntek, de valójában az automatizmus óriási találmány.

Az online futószalag célja, hogy megsokszorozhasd a legyártott termékek számát. Leginkább ahhoz hasonlítható, hogy ha Te egyedül szántasz-vetsz, vagy veszel egy rendes traktort és szántógépet, illetve felveszel valakit, hogy csinálja meg helyetted az egészet. Ugye, nem mindegy?

Példa: képzeld el, hogy kalapácsot forgalmazol. Van egy vevő, aki nagyon szomorú, mert be akar verni egy szöveg a falba, de nem tudja, hogyan kell. Ekkor jössz Te egy kalapáccsal, valamint van egy csodagép (ez az, amiről ma szó lesz). A folyamat végén Te is és a vevő is boldog és elégedett lesztek. A vevő azért, mert megkapta a kalapácsot, Te pedig azért, mert megkaptad a vevő pénzét, a vevő bizalmát.

Megtörtént az eladás – mindenki boldog

Nézzük meg először azt, hogy hogyan is épül fel egy kampány. Ha szoktál csinálni online kampányokat, akkor nagyon figyelj. Egyik korábbi bejegyzésemben már bemutattam több kampánytípust, érdemes lehet azt is elolvasnod. Ha az adott kampány jól teljesít, akkor abból érdemes lehet csinálnod egy automatizmust, egy ún. örökzöld kampányt – ennek folyamatosan fut a kampánya, folyamatosan hozza a vevőket.

I. TERMÉK FOLYAMATOS ÉRTÉKESÍTÉSE – ONLINE FUTÓSZALAG

Nyugi, ez egyszerűbb mint elsőre látszik

Az ábra bal oldala: HIRDETÉS, avagy honnan töltöd meg forgalommal a termékoldalad

  • E-mail lista
  • Facebook profil
  • Google

Termékoldal, avagy mit lehet tudni a termékről?

Mindenkinek kell, hogy legyen egy ilyen termékoldala. Itt írsz a termékről, tehetsz képet is egy boldog felhasználóról, de akár pár díjat is feltüntethetsz, amit a terméked kapott, vagy akár egy rövid leírást is tartalmazhat, ahol felsorolsz 10 olyan okot, amiért megéri megvenni a cuccod. Végül pedig nem maradhat el a megrendelő gomb sem, amire ha rákattint, akkor a megrendelő oldalra jut.

Megrendelő lap, avagy hogyan kaphatja meg a vevő a terméket?

Egy ilyen lapnak a struktúrája nagyon egyszerű. Felteszel egy jó fotót, egy ütős címsort, majd jöhetnek az adatbeviteli mezők (név, telefonszám, e-mail cím, számlázási és postázási adatok).

Sőt, ide lehet még egy upsell ajánlatot is beilleszteni. A mezők melletti sávban pedig érdemes még egyszer leírni néhány fontos infót a termékről – ezzel is sulykoljuk, hogy miért is jó ez a termék. A lap aljára lehet tenni ügyfél idézeteket is, ezek szintén meggyőzőek szoktak lenni. Legalulra mehetnek a bizalmi logók: 10 év garancia, hány éve foglalkozunk az adott termékkel stb. A végén pedig elérkeztünk a megrendelés gombhoz.

Remarketing, avagy mi van akkor, ha a vevő elvándorol a vásárlás előtt?

Mi van akkor, ha valaki kilép a megrendelés gomba való kattintás előtt és félbeszakad a rendelési folyamat? Van olyan, hogy az ügyfél felmegy a termékoldalra, jónak találja a terméked, átlép a megrendelő lapra, majd meggondolja magát: „Nem kell még az a szög a falba”. Egy jó példa erre, amikor a férj azt mondja, hogy elég egyszer elmondani, hogy „Drágám, rakd föl a képet a falra”, nem kell erre 3 havonta emlékeztetni 🙂

Az ügyfél, ha esetleg vacillál, akkor egyszerűen csak kilép a megrendelő lapról. De természetesen itt nem ér véget a folyamat, ilyenkor őt remarketinggel követni kell. Biztosan megtörtént már veled is, hogy szállást néztél a booking.com oldalon, de aztán otthagytad a weboldalt. Ezt követően amikor felmentél a Facebookra, akkor megjelentek olyan hirdetések, amik olyan szállásokat kínálnak, mint amilyenekre rákerestél.

Manapság nem gyűjtjük már be az e-mail címeket, hanem a remarketing a megoldás arra, hogy a sokat gondolkodó ügyfeleket emlékeztessük a félbehagyott rendelésről. Ha rákattint a remarketing hirdetésre, akkor a sales oldal fog újra megjelenni neki.

Upsell ajánlat, avagy növelni szeretnéd a kosárértéket

Tegyük fel, hogy a hirdetés hatására kitöltötte a megrendelőlapot, amely adatokat ezután egy rendszerben kell tárolni (nálunk ActiveCampaign). A megrendelés után pedig megjelenik egy upsell ajánlat, azaz valamilyen kapcsolódó termék.

Például a kalapács mellé megvehet még egy fogót is, ezzel tudja majd korrigálni, ha rosszul verte be a szöget.

Köszönőoldal, avagy megköszönnéd, hogy megvásárolta a terméket?

Függetlenül attól, hogy elfogadta-e az ajánlatot vagy sem, ugyanúgy egy köszönőoldalra fog jutni, mely csak abban tér el, hogy pontosan mit rendelt meg.

Házi feladat: gondold végig! Ha van egy sikeres terméked, amit gyakran és sokan megvesznek, akkor amellé milyen upsell terméket tudnál kínálni? Nekem a konzultációimon egy visszatérő kérdés, hogy mit is lehetne pontosan még kínálni. Például a Kisvállalati Marketing Biblia mellé egy audióanyagot adok ajándékba. A Demeter Pincészet egy üveg bor után felkínál egy borkollekciót.

Ha valaki már megvette a termékedet, akkor fontos, hogy kapcsold ki a remarketinget, ne lássa többször a hirdetésedet, ezt ún. „burn pixel”-nek hívjuk, ami tulajdonképpen kiégeti a felhasználó gépén a hirdetést. Ezt követően küldened kell neki egy köszönő levelet, valamint egyet az adminnak is, hogy tudja, rendelés érkezett.

Ha ez jól működik, akkor ebből csinálhatsz egy automatikus folyamat, ami folyton hozza a bevételedet.

Gyakran merül fel a kérdés, hogy ezt a folyamatot te magad is megtudod-e csinálni vagy érdemes szakembert megbízni?

Ez elég komoly technikai tudást igényel. Elsőnek kell

– egy honlap, ami össze van kötve

– egy fizetési rendszerrel,

– egy számlázó rendszerrel,

– egy e-mail marketing rendszerrel –

…én a helyedben egy programozót bíznék meg vele. Már dolgoznak rajta, hogy könnyen lehessen ilyen oldalakat összerakni, például ilyen a Leadpages vagy a ClickFunnels, amik ilyen és ehhez hasonló oldalakhoz adnak template-eket, sablonokat. Ezek sem kötik össze a rendszeredet, tehát ehhez mindenképp egy programozó fog kelleni.

II. A szakértő futószalag

Ezzel válsz kereskedőből →szakértővé

Ígértem, hogy van egy olyan módszer, amivel hamarabb el lehet kapni a vevőt, mint a konkurencia. Ennek a segítségével a konkurenseid kereskedők lesznek, Te viszont szakértő. Akik régóta követnek minket, azok tudják, hogy volt például a Cool Klíma, aki ennek az egy stratégiának a segítségével nőtt hatalmasra.

Példa: tegyük fel, hogy rákerestél arra, hogy klíma vásárlás. A hirdetések, amik megjelentek pedig mind arról szóltak, hogy olcsó klíma, ezzel szemben az övéké úgy szólt, hogy mi az az 5 kérdés, amit fel kell tenned mielőtt klímát vásárolsz. Fölmentél a honlapjukra, feliratkoztál egy rövid hírlevél-sorozatra, ami alapján úgy gondoltad, hogy ezek tényleg értenek ahhoz, amit csinálnak, valamint értékelted, hogy milyen sok hasznos dolgot megosztanak veled és emiatt végül tőlük vásároltad meg a klímádat.

Ma ez már lement, az emberek nem iratkoznak fel, nem adják meg szívesen az email címüket, hiába adsz érdekes infókat nekik.

Mi az, ami működhet helyette?

Blog, cikk

Készíts egy blogbejegyzést arról, hogy hogyan kell használni a termékedet. Egy étterem esetében például egy leírás is működhet, hogy pontosan mik a gluténmentes ételeik, vagy 10 dolog, amit csak a rutinos törzsvendégek tudnak, vagy esetleg 5 olyan étel, ami nincs rajta a menün, de a törzsvendégeknek megcsinálják. A Starbucks elvileg csinál ilyet és csak néhányan tudják, hogy milyen jelszóval készítenek olyan kávét, ami nincs a menün rajta.

Házi feladat: milyen hasznos tartalmat tudnál írni, ami a termékednek a felhasználását segíti, tehát olyan információt ad az ügyfélnek, amire úgy reagál, hogy „milyen jó, hogy ezt végre valaki elmagyarázta!”?

Hirdetés

Van a konkurensed, aki egy buta kereskedő: mindössze egy webshopja van, ott meg lehet néhány terméket rendelni és azokat reklámozza.

Ezzel szemben Te írsz egy blog posztot, és AZT hirdeted, nem a termékedet!

Ezt megteheted:

· a Facebookon,

· a Google tartalmi hálózatán keresztül,

· bannereken keresztül,

· email marketinggel,

· esetleg affiliate, azaz keresztmarketing partner (például szöget árusító partner).

Termékoldal… helyett!

Ha kattint, akkor nem a termékoldalra kerül, hanem a blogoldalra. Valószínűleg veled is előfordult már, hogy Facebookoztál és szembe jött egy hasznos, érdekes cikk. Elolvastad, majd kiléptél. Sokan azt gondolnák, hogy miért ne tegyenek egy nagy kalapácshirdetést a végére. Ez nagyon rossz ötlet lenne! Amikor a cikkre kattint a potenciális vevőd, akkor ő épp olvasó és információbefogadó állapotban van. Ha nagyon szeretnéd, akkor egy diszkrét linket elhelyezhetsz, hogy itt veheti meg a kalapácsot. Ha viszont elhelyezel egy b@zinagy „Vedd meg a terméket!” bannert, akkor azt a bannervaksága miatt nem fogja észrevenni a látogató. Te is, most ezt a cikket olvasod. Olvasó üzemmódban vagy. Nem fogsz semmire sem kattintani itt a blogon, sőt, az agyad ki is zár mindent, ami nem a cikk. (Talán most, hogy ez tudatosult benned, körbenézel, de eddig olvasó üzemmódban voltál. Így olvas a Te potenciális vevőd is, nem kattint, nem vásárol. Olvas.)

Remarketing

Mi van, ha becsukja az oldalt? A következő lépés a remarketing hirdetés. Tegyük fel, hogy a vevő a saját hírfolyamát olvassa éppen és ugyanabban a designban megjelenik a hirdetésed, ez viszont már nem a blogodra viszi, hanem a termékoldalra. Innentől tulajdonképpen ugyanaz a folyamat, mint amit a bejegyzés elején olvashattál.

Őt innen, azaz a remarketing hirdetésből nagyobb sikerrel tudjuk vásárlási üzemmódba tenni, mint a blogban, ugyanis olvasási üzemmódban az ember nem vásárol.

Tessék, ilyen egyszerű. Rakd össze a sajátodat, csináltasd meg egy webessel és egy hirdetési fiók kezelővel, és kész, ott lesz az online futószalagod, mellette szorgosan dolgozó robotokkal, akik jó, kvalifikált, pénzes vevőket küldenek a cégedbe vásárolni, éjjel nappal, héközben és hétvégén, munka és ünnepnapokon. Hát nem megéri?

Remélem, hasznos volt!

***

A legfontosabb linkek:

Az eredeti Facebook videó (sok kommenttel) >>

mp3 letöltés a SoundCloud-ról (az előadás hanganyaga) >>