Találatok száma:3 db

A fal melyik oldalán állsz?

Szerző: Wolf Gábor

2011-08-14

50 éve épült meg a Berlini Fal. 
Tudtad, hogy van egy "Magyarországi fal" is?
Ez a fal ma is áll, magasan - tudod, melyik oldalán állsz?

50 éve épült meg a Berlini Fal. 

Tudtad, hogy van egy "Magyarországi fal" is?

Ez a fal ma is áll, magasan - tudod, melyik oldalán állsz?


Uralkodni akarsz a piacon? Tanulj a királytól!

Szerző: Wolf Gábor

2011-02-09

Fantasztikus üzleti tanácsokat rejtettek el a "Király beszéde" c. remek filmben! Ha nem láttad, akkor is érdekesek lesznek a film fő leckéi, pláne, ha királyi ügyfeleket szeretnél, vagy pedig egyszerűen csak uralomra törsz a piacon...

(Ha sietsz, csak a 3. pontot olvasd el, az a legerősebb)


10 érdekes dolog, amit nem tudtál a marketingről

Szerző: Wolf Gábor

2010-06-10

Hivatalos: mától újra nyílik a Marketing Commando blog! Igen, hiba volt bezárni (erről majd írok, de most még nem untatlak vele) - mára egy könnyen emészthető érdekességem van a számodra: 10 érdekes dolog, amit nem tudtál a marketingről

  1. A marketing szó eredete:
    az Oxford English Dictionary szerint a marketing szó első előfordulása: 1884 - azaz nagyon új tudomány vagyunk ám!

  2. Az első fizetett újsághirdetés:
    Franciaország, 1836. A Le Presse elsőként tette lehetővé, hogy hirdetési felületet vásárolhasson bárki az újságban, így az újság árát csökkenteni tudták - az előfizetői bázisukat pedig növelni. Okos!

  3. 1880: Amerikában törvényileg lehetővé válik a márkanevek bejegyzése - addig maximum puskával tudtad megvédeni a saját márkádat!

  4. A marketing eredete:
    bár a termékek, szolgáltatások népszerűsítése egyidős az emberi kereskedelemmel, a marketing tudomány alapkoncepcióit csak a XX. sz. elején kezdték el tudományosan kutatni. Talán ami még fontosabb: csak a XX. sz-ban található meg az első nyoma annak, hogy cégek elkezdték a marketingjüket szisztematizálni - azaz már nem csak ad-hoc kampányokat folytattak, hanem folyamatos / rendszeres marketing programokat, vevőszerző rendszereket állítottak hadrendbe.

  5. Az első reklámügynökség:
    N.W.Ayer, Philadelphia, USA: 1869-ben nyílt, és fő funkciója ekkor még csak média ügynökség volt (azaz reklámhelyeket vett nagy tételben, majd árusított tovább cégeknek); de nagyon hamar kiegészült egy kreatív osztállyal, amely a reklámok megírásában és elkészítésében nyújtott segítséget.

  6. Miért szappan opera?
    1933-ban a Procter & Gamble (első igazi munkahelyem! :) a világon elsőként kezdte finanszírozni egy rádió sorozat, a Ma Perkins gyártását, cserébe azért, hogy abban egy tisztító termékét, az Oxydol-t reklámozhassa. Az ötleten felbátorodott a többi szappan gyártó, és így elsőként ők kezdték el szponzorálni a rádió sorozatokat, azaz szappan-sorozatokat, vagy más néven szappan-operákat.

  7. Mi az az ATL / BTL reklám???
    ?Tipikus marketing-sznob kifejezés, csak azért kell tudnod, hogy ha marketing alvállalkozóval beszélsz, akkor éreztesd vele, hogy nem vehet Téged hülyére.

    ATL, vagy "above the line" (vonal feletti): hagyományos tömegmédiában való reklámozás: TV reklám, újsághirdetés, óriásplakát, stb, ami inkább a márkaépítést célozza.

    BTL "below the line" (vonal alatti): személyre szabottabb, értékesítés-orientáltabb, nem a tömegmédiára támaszkodó marketing, pl: direct mail, bolti termék-kóstoló, ügyfélrendezvények.

    Ha tárgyalsz reklámügynökséggel, ne hagyd, hogy eltereljék a figyelmedet az ilyen ATL / BTL hülyeségekkel. Téged csak egy valami érdekeljen: az a marketing program behozza-e a vevőt?

  8. 1980-as évek: az adatbázis marketing elterjedése , az ipari méretű direkt marketing megalakulása, amiből mára kinőtt a direkt reklám, a DM stílusú szövegírás ... és az email marketing is.

  9. Chicago, 1998 június: egy munkaebéd közben négy fiatal marketing szakember - egy görög, egy columbiai, egy brazil és egy magyar - úgy döntenek, hogy egy nap saját marketing tanácsadó céget alapítanak. A görög később férjhez megy egy gazdag franciához, a brazil nagy karriert fut be egy globális nagyvállalatnál, a columbiai megalapítja a saját tanácsadó cégét, a magyar pedig a Marketing Commando-t (Asztrológusok figyelem: a columbiai és a magyar ugyanaznap születtek :)

  10. És az ELSŐ SZÁMÚ dolog, amit nem tudtál a marketingről: nos, ezt jövő héten fedem fel egy videóban! (nem, nem kampány lesz - annál sokkal-sokkal izgalmasabb!)

Kösz a figyelmet - holnap újabb érdekesség jön!


Legyél te az első,

aki ezt a blogot olvassa!

Kérem a Marketing Commando hírlevelét, benne híreket újdonságokról, ütős marketing technikákról, valamint a Marketing Commando által meghirdetett rendezvényekről, tananyagokról és egyéb akciókról, hogy semmiről se maradjak le, amivel növelhetem a versenyképességemet! Feliratkozásommal elfogadom az Adatvédelmi irányelveket.