Mennyire gyanús a céged egy vadonatúj, potenciális vevő számára, első látásra?
Miért dőlünk be a csalóknak? Mert mestereik a gyanú elaltatásának és a bizalom felépítésének. Biztos van Neked is olyan konkurensed, aki azt mondja, hogy ő a minőséget képviseli a piacon – miközben silány a terméke, rossz a kiszolgálása, a vevői csalódottak. Ha ő dolgozik azon, hogy jó imázst sugározzon – akkor annak, aki valóban jó a piacon, ez kötelessége! Különben a naiv vevők a szélhámosnál kötnek ki.
Mit tegyél, hogy a friss vevők Neked szavazzanak bizalmat és mivel biztosítsd be, hogy Téged válasszanak és ne a konkurensedet? Illetve mi HIÁNYZIK ehhez jelenleg a kommunikációdból? Nézzük!
7. Nincs kint az arcod
Emberek csak emberekhez tudnak kötődni, cégekhez nem. Ehhez kell egy arc. Sokan meg akarják ezt úszni és nem szeretnének a honlapon szerepelni. Te ne tedd ezt! Vegyél magadon erőt, és bemutatkozásnak ne holmi rajzfilm videót tegyél ki az oldaladra, hanem állj bele és szerepelj. Ha introvertált vagy, egy fotó akkor is bele fog férni, amivel azt sulykolod, hogy „Hahó, én vagyok a cég vezetője. Látod, vállalom az arcom, vagyis nem akarok elbújni, mert olyan jó a termékem, hogy nincs mit rejtegetnem.”
Amikor legközelebb vásárolni akarsz egy webshopban, ahova először tévedtél, akkor figyeld meg magad. Figyeld meg, hogy mikor érzed hitelesebbnek a céget: ha kutatnod kell, hogy ki áll a cég mögött, vagy ha könnyen megtalálod, és látod az alapítót, a szakértőt? Ez egy hatalmas különbség, amit amúgy a Személyes Márka Mesterkuzuson is megtanulhatsz a gotomarketingben. Szóval a kérdésem az, hogy kint vagy-e a cég kommunikációjában vagy sem? Ha nem: gyanús vagy.
6. Előtte-utána
Oké, lehet meggyőzött a reklámod és már az oldaladat bújom. Te a reklámban azt ígérted, hogy működik a cuccod és megoldja a problémámat. De hol a bizonyíték?
Tegyél fel előtte-utána képeket, fotókat, sztorikat. Mutasd be valós példákon keresztül, hogy amit árulsz, az tényleg működik, és nem csak egy ügyesen felépített csalásról van szó. A vevő nem terméket vesz – a vevő eredményt, átalakulást vesz! A vevő saját maga jobb változatát veszi meg. Mutasd hát ezt meg! De fontos az is, hogy eltaláld a célközönségedet. Például ha Te kifejezetten szülés után lévő hölgyeknek szeretnél segíteni visszaszerezni a formájukat, akkor ne huszonéves modellek tökéletes fotóit tedd ki, hanem mutass be VALÓDI anyukákat a tréninged előtt és után. Butaságnak hangzik, hogy ilyet elront valaki? Lehet, mégis van rá példa… Neked van az oldaladon előtte-utána fotó? Ha nincs, gyanús vagy.
5. Hivatalos diploma, igazolás, plecsni
Ma, amikor könnyű jónak látszani a neten, Dunát lehet rekeszteni az önjelölt, tökéletesnek kinéző Mekk mesterekkel. Van a szakmádról egy papírod, vagy egy olyan versenyről díjad, ami a munkádhoz kapcsolódik? Mutasd meg! Az emberekben bizalmat kelt és mutatja, hogy Te egy elismert szakértője vagy a területednek. Nyomtasd ki és rakd ki ezeket a papírokat és ha például online meetinged van, akkor ezek legyenek a háttérben. Posztold ki a közösségi oldalaidon, vagy ha van irodád, akkor olyan helyre tedd ki, hogy amikor belép a vevő, akkor egyből elillanjon az összes kétsége. Lássa, hogy Te igazán értesz hozzá és nem lesz a minőséggel problémája. Láthatók ezek egy új vevő számára? Ha nem, gyanús vagy.
4. A törvényesnél jobb GARANCIA
Képzeld magadat egy potenciális vevőd fejébe, aki először jár nálad. Teszik neki a terméked. Az ígéreted. Látja, hogy igazi szakértő vagy. Már fontolgatja a vásárlást – de akkor egyszer csak felkapcsol a fejében a kis vészlámpa: „Mi van, ha mégsem igaz? Mi van ha nem működik? Mi lesz akkor velem és azzal, amit már megvettem tőle?”
Ez az elemi gyanú mindenkiben ott van! Pont ezt tudja elaltatni, ha a törvényesnél jobb garanciát adsz a termékedre, szolgáltatásodra. A Marketing Bibliában egy külön fejezet szól arról, hogy mennyi mindent tudsz garantálni. Garantálni tudod a hatást, az elégedettséget, a versenyelőnyödet – és még sok mást, amivel megnyugtathatod a kétségben lévő vevőt.
Van ilyen garanciád? És ha igen, jól látható helyre raktad ki? Az egyik trükk, hogy mi az online megrendelési formokra is odatesszük a garanciát, ha ott esetleg meggondolná valaki magát, akkor is megnyugtassuk. Nincs jó garanciád? Vagy nincs kint? Akkor gyanús vagy.
3. Sajtómegjelenések, médiaszereplések
Kezdőként ki ne irigyelné azokat a konkurenseket, akik már szerepelnek az újságban? Akiket a TV-ben mint szakértőt kérdeznek meg? Naná, hogy mindenki… Egy kezdő vállalkozó igenis teperjen a médiamegjelenésért, mert az instant hitelesség. A publikum szemében a média egy megerősítés, amitől igazán szakértőnek fogsz tűnni. Tehát, ha Te szerepelsz a médiában, akkor Te egy igazi cég vagy.
Számtalan ügyfelünknek javasoltuk már, hogy tegyen meg mindent, hogy bekerüljön a médiába, az instant hitelesség miatt. Felmérések, sajtóközlemények, friss hírek véleményezése, bármi, csak végre kitehesd a honlapodra, hogy „Ahol már találkozhattál velünk:”
Neked van már bármilyen média szereplésed? Ha nem volt még, vagy nincs kint a honlapodon, akkor gyanús vagy.
2. Nem kamu ügyfél vélemények
A legtöbb szélhámos itt bukik el. A kamu hirdetők tipikusan stock fotókat használnak az ügyfél véleményeknél, amik nem kattinthatóak (például nincs hozzárendelve Facebook oldal), ráadásul a „vélemény” is egy tipikusan sablon szöveg.
„Ez a termék nagyon jó. Megváltoztatta az életemet. Köszönöm! Béla, Pomáz”
Tehát ha Te jó akarsz lenni, akkor legyen igazi a fotó, az ügyfél teljes nevével, akár belinkelve a weboldalára ha céges ügyfél. Ha megengedi, akkor tegyél ki róla videót is, úgy még hitelesebb lesz. Te hányszor láttál már éttermekben olyat, hogy törzsvendégekről vagy hírességekről raktak ki képet, akik ott ettek? Egyből jobban érzed magad abban az étteremben, igaz? Nyomtasd ki a vevői visszajelzéseket, tedd ki az irodádba, üzletedbe, várótermedbe. Ha eddig nem csináltad, akkor mostantól gyűjtsd a véleményeket a cégedről és mutasd meg az embereknek! Nincsenek ilyenek? Akkor gyanús vagy.
1. Bevallott hiányosságok
Kicsi a céged és félsz, hogy emiatt hátrányba kerülsz? Kiderül, hogy nem is vagy ügynökség, a lakásodból intézed a dolgaidat és még asszisztensed sincs? Ezek egy kezdő vállalkozónál gyakran előfordulnak, de jó hír, hogy van rá megoldás.
Legyél ezzel kapcsolatban őszinte és „tedd ki az ablakba”. Mondom hogyan fogalmazd meg: „Miért bíznád a céged rendszereit egy kezdő vállalkozásra? Azért mert csak a vállalkozás kezdő, de a szakértő már veterán.” Az Avisnak volt egy híres kampánya, aminek az volt az üzenete, hogy igen, csak másodikak a piacon. De pont ezért:
- rövidebbek a sorok
- jobban megdolgoznak a vevők pénzéért
- jobban figyelnek a tisztaságra, stb.
Mi lett a végeredmény? Hogy átvették az első helyet 🙂
Őszintének lenni szexi. Bevállalhatod, hogy kicsi a céged, és pont ezért sokkal alaposabb munkát tudsz végezni, mert kevés az ügyfeled. Ő lesz AZ ügyfél, akinek mindent megteszel, mert fontos Neked, hogy megtartsd. Bevállalhatod, hogy a termék csúnya, de finom. Vagy rossz ízű, de hatásos. Ezeket az apró hátrányokat ki lehet tenni az ablakba, mert ez instant bizalmat szül. Senki nem tökéletes. Viszont aki tökéletesnek akar látszani, az gyakran bizalmatlanságot szül és hidd el, nem éri meg másnak beállítanod magad, mint ami vagy. Szóval, tökéletesnek akarsz látszani? Akkor gyanús vagy.
Bónusz: PRO tipp
Mivel végigolvastad a cikket, hadd jutalmazzalak meg a legjobb trükkömmel. Egy olyan szuper trükkel, a legnagyobb hekkel, amivel még a leggyanakvóbb embert is meg lehet nyugtatni, el lehet altatni a bizalmatlanságát. Az egyetlen, amit meg kell, hogy ígérj, hogy ezt a trükköt csak jóra fogod használni. De az a helyzet, hogy ez a trükk a gyanú legerősebb ellenszere, ez a trükk az, ami a hiteles imázst a legjobban garantálja. Készen állsz?
Árulj megbízható minőségű cuccot. szolgáld ki színvonalasan a vevőidet. És tedd ezt konzisztens módon, amíg csak élsz.
Tessék, ez a bizalomépítés első számú titka! Először legyél jó, és aztán mutasd is azt meg. Ahogy Bárdos András mondta: „Ne akarj se többnek, se kevesebbnek kinézni, mint amilyen vagy.”