Ha most úgy gondolod, hogy ezeknek az üzleteknek az árakciózás miatt megy jól, akkor hidd el, a cikkünk végére ez meg fog változni!
Először is elárulunk egy izgalmas titkot: ezek a boltok – mint például a Tesco – nem is boltok! Valójában úgy is lehetni mondani őket, hogy mérnöki pontossággal felépített profitmaximalizáló gépezetek. Ezzel a névvel egyetérthetünk, ugye?
De vágjunk is bele a témába!
1. Akciós zsemle
Az egyik kedvenc példánk az akciós zsemle, ez egy nagyon jó szemléltető!
Az akciós zsemlének nem az a célja, hogy te azt megvedd. Ez fontos, szóval megismételjük! Nem az a célja, hogy megvedd!
Ha akciós a zsemle, annak kizárólag az a célja, hogy bevigyen téged az üzletbe és minél több pénzt hagyj ott.
És tudod mi az ennél is trükkösebb?
2.Leggyakrabban vásárolt termékek
A leggyakrabban vásárolt termékeket, mint például a tejet, zsemlét, a bejárattól a legmesszebb lévő sarokban helyezik el. Hogy miért?
Egyszerűen azért, hogy végig kelljen menned az egész üzleten, és közben igazából minden elcsábítson, hogy olyanokat is vegyél, amiket eredetileg nem terveztél. Nagyon cseles!
3.Termékek elhelyezése a polcokon
Ami szerintünk még nagyon okos, hogy a legdrágább termékeket mindig szemmagasságban helyezik el, mivel nagyon jól tudják, hogy lusták vagyunk és sokszor nem hajolgatunk a termékekért.
Ezt érdemes megfigyelni, ha legközelebb mész bevásárolni!
De emellett még arra is odafigyelnek, hogy a gyermekek számára vonzó termék alulra kerüljenek, hiszen nekik az a szemmagasság.
4.Kuponok
Hallottál már olyan mondatot a bemondóból vásárlás közben, hogy: „Vásároljon ma 15 000 Ft felett és extra kuponokat kap!”? Ez nem véletlen!
Ilyenkor kiszámolják, hogy például az átlagos költése egy vásárlónak 13 000 Ft, így egyszerűen megnövelik a bevételt anélkül, hogy egy fityinget is beletettek volna a marketingbe!
5.Polcpénz
A polcok között sétálva gyakran találkozhatsz olyan felirattal, hogy „Új”, ami ugye az újdonságokat jelzi. Tudtad, hogy a gyártócég külön fizet ilyenkor azért, hogy kiemelt polcra kerüljön a terméke?
Ezt hívjuk polcpénznek, ami megint csak extra bevétel az üzletnek!
6.„Csocskesz”
Lehet, hogy Gábortól hallottad már azt a kifejezést, hogy „csocskesz”. A hipermarketek ezt is nagyon jól kihasználják, itt olyan apróságokra kell gondolni, mint a rágógumi vagy a TicTac.
Az utolsó előtti támadás ugyanis a pénztárnál éri a vásárlókat, amikor várakozni kell. Ezeket az apróságokat gondolkodás nélkül megvesszük, és bár olcsóak, mégis óriási haszon van rajtuk, szóval megéri!
7.Fizetés utáni kupon
Biztosan Te is kaptál már vásárlás után olyan kupont, ami miatt később visszatértél abba az üzletbe. Ezt is ügyesen kihasználják a hipermarketek, hiszen ennek is megvan a maga trükkje!
Egy átlagos vásárló két hetente vásárol be, így a kuponokra rá tudják írni, hogy 10 napon belül fel kell használni, így hamarabb vissza fogsz menni.
Remek ötlet arra, hogy visszahozzanak!
Neked melyik trükk okozta a legnagyobb meglepődést? Esetleg valamelyiket ismerted már?
@marketingcommando A Tesco a kedvenc üzletem, nézzük mit lehet tanulni tőlük! A Te pénztárcádról van szó, úgy hogy figyelj! A hiperek árakciói NEM árakciók! És egy Tesco, egy Auchan, egy hiper NEM egy üzlet, hanem egy mérnöki pontossággal kialakított profit-maximalizáló üzem. Vajon ismered a legnagyobb taktikáikat? Ebben a videóban bemutatom a leggyakoribb kosárérték növelő, profitnövelő, vevőérték maximalizáló fogást. Miért? Mert ezeket a saját vállalkozásodban is be kell vetned, pláne ha a kampányaid nagy része ma még árakció. #élelmiszer #vásárlás #marketing ♬ eredeti hang - Gábor Wolf