Valószínűleg Te is hallottál már a híres Superbowl amerikaifutball-bajnokságról, amiről el kell áruljuk, hogy nem csak a játékáról nevezetes!
A Superbowl bajnokságoknak érdekessége az is, hogy a szünetekben legendásan a legdrágábbak a reklámhelyek! És képzeld, most még magyar vonatkozása is volt, szóval vágjunk bele a témába!
Elhoztunk Nektek három érdekességet ezekről a reklámokról, amik szerintünk nagyon izgalmasak!
1. Az ár
Egy-egy reklám ára megdöbbentően drága! Te tudod, hogy mennyibe kerül egy 30 másodperces reklám?
6,5-7 millió dollár, azaz 2,5 milliárd forint!
Tudjuk, nehéz ezeket a számokat már felfogni is, gyorsan lefordítjuk: másodpercenként elköltik egy 80 milliós lakás vagy ház árát hirdetésre! Mit gondolsz, szerinted megéri?
Igaz, idén rekordot döntöttek, mivel 123 millióan nézték a közvetítést, ami azt jelenti, hogy 1 hirdetés 1 embert 65 fillérért ért el. Így már nem is tűnik olyan soknak!
És hozzá kell fűznünk azt is, hogy olyan nagy márkák indultak itt, mint az Apple, aki az IBM-mel szállt szembe, de a Wendy’s és a Monster.com is itt indult útnak!
2. Célközönség
Mindeddig a reklámok leginkább férfiakra céloztak, mivel a focit ők követik nagyobb számmal, viszont az idei évben változás történt!
Egy egészen érdekes eset borította fel az eddigi szokásokat, ugyanis Taylor Swift, -akinek elég nagy befolyása van-, összejött a döntőben játszó csapat sztárjátékosával, Travis Kelce-vel!
Erre a hirdetők azonnal reagáltak, hiszen megnövekedett hirtelen a női nézők száma, és a reklámokban idén megjelentek kozmetikumok, csokik és testápolók is.
Elképesztő, hogy valakinek ekkora társadalmi-gazdasági hatása van!
3. Magyar vonatkozás
Ahogyan ígértük, érkeztünk egy magyar vonatkozással is!
Az idei évben a Pfizer készített egy reklámfilmet a cégük történetéről, amiben az első penicilintől kezdve, a DNS kettős spiráljának felfedezésén át, egészen Dr. Karikó Katalinig mindent megmutattak!
Ezzel egy nagy mérföldkövet léptünk meg, hiszen így Ő az első magyar a Superbowl történetében! Egészen elképesztő!
Ezek után már lehet érteni, hogy miért is olyan legendásak ezek a reklámok! Hatalmas pénzt raknak bele, és tényleg nagy nevek indultak itt el!
Mit gondolsz? Egy nap a te márkádat is vissza fogjuk látni egy Tv reklámban?
@marketingcommando Magyar vonatkozás a Superbowl reklámok közt?! 🏈 Nézz meg 3️⃣ érdekes tényt, amit eddig máshol nem láttam, benne: 1️⃣ per fő mennyi 💰 a hirdetés? 2️⃣ mely híres márkák indultak itt? 3️⃣ ki az első magyar 🇭🇺 szereplője? —- #marketing #vállalkozás ♬ eredeti hang - Gábor Wolf