Hogyan kell tömegcikket drágábban eladni, mint a többiek, anélkül, hogy vevőket vesztenél?
Tudod, mi egy marketing tanácsadó cég egyik fő feladata? Nem csak tanítani. De kigyomlálni a fejedből a régen berögződött, hibás dolgokat, hogy nyitni tudj az új felé. Hiába olvasod hetente a blogot, hogyha nem gyomlálod ki a régi és rossz beidegződéseket a marketinggel kapcsolatban. Akkor fölöslegesen vagy itt. Ne legyél ugyanaz a fantáziátlan cég, aki másolja a másikat, ugyanabban az országban, ugyanabban az iparágban.
Különösen akkor fontos ez a gyomlálás, ha tömegcikket árulsz. Akkor mutatok Neked egy zseniális példát egy tömegcikkről, hogy hogyan lehet, szó szerint, aranyáron eladni. Na vajon mire gondolok most? Maszk? Zsebkendő? Alsónadrág? Áhh, még ezeknél is gyakrabban használod. Az egyik legnagyobb tömegcikk: a víz. A világon mindenhol van, mindenhol kapható és egy gigantikus tömegcikk. Oké, most jön, hogy Te nem vizet árulsz… Hát persze, hogy nem, DE NEM EZ A LÉNYEG! Hanem az, hogy nézd meg, ebből az egyszerű folyadékból (H2O) is mekkora bizniszt csinált néhány cég – mekkora fantáziával!
És vedd észre: egyikük sem vizet árul igazából…
Berg Water
Az Északi sark tiszta jegéből készült, abból a vízből, ami már 30.000 évvel ezelőtt megfagyott. Akkor még nem volt szennyezve a víz, a levegő és a föld se. Nem volt műanyag a Földön, kerozin a levegőben vagy olaj a tengerekben. Ekkor még tiszta és ártatlan volt a víz… Na pont ezért, és ezzel a felütéssel tudnak eladni belőle, literenkénti 55.000 (jól olvastad) ötvenötezer forintért.
Oké, szerinted ők vizet árulnak? Dehogyis. Egy VIP élményt. Csináltak egy tömegcikkből egy extrém magas szintű terméket és márkát, amiért jól el is kérik a pénzüket. De tudod mit? Megérdemlik, mert jól üzletelnek.
Bling H2O
Megvan az az érzés, amikor a haverokkal lemész a klubba a zsír új Lamborghiniddel, gyönyörű csajok társaságában és szétlocsolod a Dom Perignont a társaságon, amit a Rolexeddel nyitottál ki? Na, ugyanezt csinálhatod a Bling H2O-val is, csak akkor utána haza is vezethetsz és nem kell sofőrt hívnod. Ugyanis ez nem víz. Ez egy életérzés, a villogás és a menőzés a célja. Kérheted Swarovskival vagy gyémántokkal kirakott üvegben is. Egy palack 29.000 és 200.000 forint között mozog, attól függ, hogy milyen díszítéssel kéred.
Koa Organikus Víz
Az előzőekből már kitalálhattad, hogy ez sem egy sima víz. Ez sem a koszos, lótrágyás földből tört elő. Ezt friss gyümölcsökből és zöldségekből facsarták ki, vegyszermentesen. Ez már „csupán” 2200 forintba került, mármint félliterenként.
Itt is azt veszed meg, mint sok manapság divatos egészséges dolognál, hogy elmondhatod magadról, hogy rettentően egészségtudatos vagy és azt sugallod magadról, hogy Te jobban értesz az egészséghez, mint a hülye haverjaid. 😉
Sky Jiuce
Fekszel a parton, a forró nap égeti a tested, a szellő lágyan lengeti a fürtjeid, a lábadat a hideg óceán nyaldossa, közben pedig egy hűs, Sky Juice-t kortyolgatsz… Ez a cég a tengerparti romantikára és a Bahamai életérzésre ment rá a termékével, ugyanis csak Bahamai képeket használnak a hirdetéseikben, ezt az érzést adják el. Viszont ezt már mindössze 700 forint/ fél literért. És megveszed. Miért? Mert poén, mert lehet vele szelfizni és mert megtartod emlékbe az utazás után is.
A Szentkirályi
Sokáig nem tudtunk róla, mert egy rétegtermék volt. Nem ittuk, nem is jött szembe, nem is foglalkoztunk vele. Egészen addig, míg 2004-ben Párizsban meg nem nyerte a mentes kategóriában „A Világ Legjobb Ásványvize” díjat. Na de ennyi elég lenne? Dehogy… Utána jött az igazi kampány. Rengeteg hirdetés, média megjelenés, PR cikkek erre építve – és mindenhova próbálták betolni, hogy minél több viszonteladónál lehessen kapni.
De miért ezt a vizet vetted vagy veszed? Amikor elhíresült, akkor először azért, mert magyar víz és mert tulajdonképpen egy biztonságot ad, hogy egy nemzetközi aranyérem birtokosa, tehát tuti jó minőségű vízről beszélünk. Van más díjazott víz is ? Naná. De a Szentkirályi mondta ezt először. A többiek nem mondták el, vagy ha elmondták, akkor nem ilyen harsányan. A Szentkirályi kinézett egy olyan szempontot, amit a többiek nem reklámoztak és abból mindent kihajtottak.
Ha a Te márkáddal is történik egy ilyen, akkor először is gratulálok. Bonts meg egy jó pezsgőt és élvezd ki. DE! Ilyenkor tudsz az egyik pillanatról a másikra a százszorosára növekedni, szóval tedd oda magad és toldd, ami a csövön kifér. Ezzel egy niche termékből egy országosan ismert márka tud lenni, szóval ez is egy életmegváltó taktika lehet, ha indulsz ilyen versenyeken és az ott szerzett díjaidat kürtölöd világgá.
A Lourdes-i szent víz
Lourdes egy francia kisváros, ahol a legenda szerint az 1800-as években, egy barlangól kifolyó forrásnál Szűz Mária megjelent egy helyi lánynak. Azóta évente több, mint 5 millióan zarándokolnak el oda, főleg egészségügyi problémákkal, a gyógyulásban reménykedve. És mennyibe kerül egy ottani palack víz? 6000 forintba.
Itt is, mit veszel? Naná, hogy vizet. De nem mindegy, hogy milyen csomagolásban. Itt éppen egy csodavizet veszel, reményt a gyógyulásra. És képzeld, nem véletlen 6000. forintba került. Csináltak egy komoly ártesztet, és ez az összeg jött ki. Ugyanis ha lejjebb adták, akkor kevesebb lett a profit, ha feljebb, akkor is, ugyanis elkezdték kevesebben venni. A 6000 Ft a „varázsár”, mert akár emeled, akár csökkented, a profitod zuhanni kezd. 6000-nél van a maximumon. És ezt rengetegen elrontják, hogy nem keresik meg a maximális profittömegét a terméküknek. Ezzel bizony csökken a pénz, ami a nap végén a számládon marad…
Foglaljuk össze
Zseniális történetek, igaz? De nézzük, mit tanultunk belőle. A vevőid nem vizet akarnak, oké? A vevőid csodát, biztonságot, villogást, egészséget akarnak. Aki tömegcikket árul, aki vizet árul, az épp csak hogy meg fog élni. Az extrém profit annak jár, aki tudja, hogy miért vásárolnak a vevői igazából.