Az online csoportok növekvő befolyásáról a videó alatt olvashatsz!
Az online csoportok egyre növekvő befolyással rendelkeznek
A Facebook végzett egy kutatást a New York Universityvel közösen, amiben összesen 17 ország, 15.000 felhasználóját vizsgálták. A legérdekesebb eredménye ennek a kutatásnak, hogy a megkérdezettek 77%-a vallotta be, hogy a számára legfontosabb közösség, aminek a része, az egy online csoport. Ugye Mark Zuckerberg már anno megmondta, hogy a csoportok a Facebook-élmény szíve közepe, vagyis ez egy központi elem a Facebook stratégiájában is. Az elmúlt időszakban a Facebook a TV kampányaiban is a csoportokat reklámozta, tehát az a célja, hogy legyél egy csoport tagja, vagy adott esetben az adminja. És ebből a kutatásból kijött négy sikerfaktor is, hogy min múlik ezeknek a csoportoknak az óriási sikere. Vegyük is át őket gyorsan, majd pedig megnézzük, hogy Te hogyan tudod kihasználni a Facebook csoportok előnyét.
1. Rendkívül egyszerű létrehozni egy online csoportot
Ha szeretnél egy csoportot a Facebookon, LinkedInen, Redditen, akkor azt pofonegyszerűen létre tudod hozni. Sokan csinálják ezt például a munkájuk mellett. Azzal a témával kapcsolatban, amivel később vállalkozni szeretnének, létrehoznak egy csoportot. A munkaidő lejárta után este gép elé ülnek, és már építik is a kis csoportjaikat, hogy mire beindul a biznisz, már legyenek emberek, akik várják a termékeiket/szolgáltatásaikat. De rengeteg vállalkozó is, most a pandémia alatt, kezdte el a saját csoportját felépíteni, mert olcsó, gyors és rendkívül praktikus.
2. Akik eddig azt hitték, hogy egyedül vannak a világon
Rengeteg olyan ember van, aki eddig azt hitte, hogy ezen a világon nincs más rajta kívül, aki ugyanazért az extrém hobbiért rajong, vagy nem volt olyan közösségben, ahol a betegségéről beszélhetett volna olyanokkal, akik szintén abban szenvednek. Pedig ez nincs így. De lehet ez egy tanulós csoport is (orosz kezdő nyelvtanulóknak), vagy éppen egy élethelyzettel kapcsolatos is (első különköltözés nehézségei). A világon mindenre van egy Facebook csoport.
3. Az online és az offline kiegészítik egymást
A Covid előtt például a YouTube sztárok is csináltak rendezvényt, ahol a rajongóik találkozhattak velük. Vagy itt van például a gotomarketing. A pandémia előtt többször volt olyan is, hogy a különböző városokban élő gotomarketing tagok elkezdtek találkozgatni, hogy ne csak az online térben, hanem „igazából” is együtt legyenek. Azzal, ha online és offline is tartod a kapcsolatod a vevőiddel, gyönyörű növekedést tudsz elérni, és egy sokkal szerteágazóbb üzleted lehet.
4. Covid alatt felgyorsultak a csoportok
Jelenleg 1.8 milliárd Facebook felhasználó van valamilyen csoportban, világszerte. Wow, azért ez durva, nem? Egy tipikus felhasználó átlagosan 5 csoportban van benne, és jelenleg több, mint 70 millió admin és moderátor dolgozik nap mint nap ezeken a csoportokon a Facebookon. Talán már Te is látod, hogy ez mekkora biznisz.
Nézzük, mire lehet használni, ha még nem tetted
1. Ha jobban akarod kontrollálni, hogy ki nézheti az előidet
Ha már „magasabb szintű” élőid vannak, akkor gondolkozz el egy saját Facebook csoporton. Tökéletes példa erre Fóliás Juci, akinek anno, amikor nem akart beindulni a biznisze, kitalálta az élőzést, majd megcsinálta a csoportot és most több, mint 100.000 tagja van már. Nála rábukkantunk valamire, ami gyakori kifogás: nincs olyan hirdetési típus, hogy „csatlakozz a csoportomhoz”, mivel a csoportokat nem lehet reklámozni a Facebookon. Jucinál a következő lett a megoldás: csinált a weboldalán egy aloldalt, ami a csoporthoz való csatlakozást adja el. A gomb, amit a végén lenyomsz, az átvisz téged az ő Facebook csoportjába. Habár csoportot nem lehet hirdetni – de honlapot korlátlanul. Zseniális, nem?
2. Csinálhatsz kihívásokat
Rendkívül elterjedtek mostanában a 14-30 stb. napos kihívások. Ha mondjuk jógát oktatsz és csinálsz egy ilyen kihívást, akkor becsatlakoznak a csoportodba, végigcsinálják veled, majd egy része biztos benn marad, és őket tudod magaddal tovább vinni a fizetős óráidra is. De ezekből az emberekből tudsz listákat is építeni és sokkal valószínűbb, hogy akik végigcsinálták már a kihívást, azok később fognak tőled vásárolni is.
3. Lehet bónusz egy vásárláshoz.
Ha megrendelik a terméked, akkor ajándékba adsz mellé egy Facebook csoport tagságot, ahol segítséget kapnak például a felhasználási módokkal kapcsolatban (ha mondjuk valamilyen elektronikai terméket árulsz) de adhatsz tippeket és trükköket is, amikkel jobban ki tudják használni a terméked előnyeit.
4.Csoport a VIP ügyfeleknek
Csinálj egy olyan csoportot, ahova nem könnyű bekerülni! Amit ki kell érdemelni – de cserébe több pluszt is kap. Például, ha valaki évente legalább 1.000.000 forintot költ nálad, csak akkor kerülhet be. Hasonló nálunk a gotomarketing PRO, a haladó szintű ügyfeleinknek. Egy magasabb szint, ahol több élőt tartunk, vannak éjszakai „kibeszélő showk” és még sok egyéb izgalmas extra tartalom.
5. Csoport a csúcs rajongóknak
Ha van egy legbelső köröd, akinek a terméked/szolgáltatásod az életüknek egy mindennapi szerves része, akik „nem tudnak élni nélküled”, akkor miért ne hoznál létre nekik egy csoportot?! Ahol tényleg a legexkluzívabb tartalmakat/dolgokat kapják meg, amit máshol sehol. Nem mindennapi háttérinfókat, lehetőségeket, kedvezményeket, kivételes kérdezz-feleleket például. Jön valami új? Nekik szólsz először.
A lényeg, hogy teszteld, tanuld a Facebook csoportokat. Használhatod őket listaépítésre, érdeklődőszerzésre, vevőszerzésre, vagy akár upsellre. Rengeteg lehetőség van ezekben a csoportokban, szóval ha még nincs, akkor itt az ideje, hogy csinálj.
Sikeres csoportépítést és sok új tagot kívánunk!
Ha érdekel a videó további, „Hírek” rovata, vagy tanulnál még ilyen marketing trükköket, akkor várunk szeretettel a ➔ gotomarketing közösségben!