A 7 fő összetevőről a videó alatt olvashatsz!

Lehet, hogy nem tudod, de rosszabb az elérésed, mint lehetne…

Lehet, hogy a konkurenciádnak magasabb az organikus elérése és olcsóbban hirdet? Lehet, hogy Neked többe kerülnek az átkattintások és drágábbak is a kampányaid is, csak Te nem tudsz róla? Persze előfordulhat, de van egy jó hírem: hoztunk Neked erre is egy megoldást, illetve tippeket, hogy mire figyelj mostantól!

Nemrég kiadott a Facebook egy új funkciót, amivel ellenőrizheted a fiókod minőségét és így gyorsabban észreveszed, ha valamivel esetleg lerontottad. Ez a funkció megmutatja, hogy vannak-e friss problémák, ami miatt kisebb elérést kapsz és drágábban tudsz hirdetni. De nézzük is meg, hogy mik azok a hibák, amiket nem szabad elkövetned!

1.Közösségi elvek megsértése

Ide elég sok minden tartozik, például a hate speech, vagyis a gyűlöletbeszéd. Nyilván az ember egy céges profilon (se) nem csinál ilyet, de ha mégis, akkor az rontani fogja a fiókod minőségét. Vagy például ide tartozik az is, ha kamu a profilod (nem igazi cég tartozik hozzá), másik országot jelölöd meg a poszt helyszínének, miközben nem is onnan posztolsz, vagy ha rendezel egy szabálytalan nyereményjátékot.

2. Fact checker leminősítés

A második nagy feketepont, ami lerontja a fiókod minőségét, a fake news. Ha valami olyasmit posztolsz ki, amit a hírellenőrző algoritmusok megjelöltek, mint valótlan hír. Nagyon jó példa erre az elmúlt időszakban, amikor Donald Trump kiposztolta, hogy a választás el lett csalva és a szavazást ő nyerte meg. Ezek a szoftverek rögtön azt mondták, hogy ez fake news, és ezért leszedték vagy csökkentették az elérését. Az elmúlt időszakban a Facebook nagyon komolyan harcol a hamis hírek terjedése ellen, szóval érdemes figyelned rá, hogy mit posztolsz ki / osztasz meg!

3.  Szerzői jog megsértése

Ez egy tipikus hiba, ami rengeteg  KKV-t érint. Ilyen például, ha a zene, amit a videódban felhasználsz, nem jogtiszta. Meghallgatsz egy jó számot és úgy gondolod, hogy ez jó lesz a következő videód alá. Bevágod, kirakod, majd jön az értesítés, amit lehet észre se veszel, hogy szerzői jogi problémák vannak a videódnál. Ha nem kezeled a helyzetet, akkor a későbbiekben azt fogod észrevenni, hogy az eddigi eléréseidhez képest már csak a felét sikerül teljesíteni, szóval érdemes mindig jogtiszta zenéket felhasználni. (YouTube-on ha rákeresel az alábbi szavakra „no copyright music”, akkor fogsz találni elég sokat)

De azt se szereti a Facebook, ha például egy másik oldal videóját átveszed, csinálsz rajta egy kis módosítást, például feliratozod/szinkronizálod a saját nyelvedre, majd kirakod úgy, mintha ez a Te tartalmad lenne. Ha az algoritmus ezt felismeri, vagy a az eredeti oldal jelenti, akkor szintén romlani fognak az eléréseid.

4. Clickbait

„Egy angol tinédzser kiment az újságért, de akkor még nem tudta, hogy örökre meg fog változni az élete!”  A Facebook mesterséges intelligenciája figyeli és elemzi a posztjaidat, hirdetéseidet és a clickbait (kattintásvadász) címeket, mémeket kifejezetten „nem szereti”, így érdemes erre is odafigyelned.

5. Saját tartalom helyett csak megosztások

A Facebook alapvetően az egyedi tartalmakat szereti, amiket Te gyártasz. Amennyiben rendszeresen osztod meg más oldalak tartalmait, akkor azt fogja gondolni az algoritmus, hogy „Ez nem egy hasznos oldal, hanem csak a többit másolja. Lehúzom az eléréseit, kövessék inkább az igazi tartalom kreátorokat.” Természetesen néha lehet megosztani olyan tartalmakat, amik szerinted relevánsak és méltók az oldalad témájához, de ne ez legyen a posztjaid többsége.

6. Események törlése

Ha meghirdetsz egy eseményt amire az emberek jelentkeznek és utána kitörlöd, és ezt többször elköveted, akkor az algoritmus ezt kifejezetten büntetni fogja. A kisebb elérések mellett a céged renoméjának se tesz jót, mivel hiteltelenné válsz a követőid körében, szóval jól gondold meg, mielőtt kiraksz egy eseményt!

7. Álláshirdetés, amit jelentenek

Posztolsz egy álláshirdetést, és az emberek jelentik, hogy ez nem tetszik nekik mivel félrevezető, hamis, vagy konkrétan átverés. Figyelj erre is, mivel ez is egyből fiókminőség romláshoz vezet. Jól gondold meg, hogyan szövegezed meg az álláshirdetésedet, mert sok múlhat azon is.

Tipp:

Mindig korrigáld, ha a Facebook ír, hogy valami nem tetszik neki! Ha olyan dolgot teszel ki, ami miatt a Facebook tiltja a hirdetésedet vagy a kiemelésedet, akkor azonnal javítsd ki és ezt jelezd is a számukra, hogy javítottad a hibát. Ha ebben az esetben sem engedik az adott hirdetést vagy kiemelést, akkor viszont töröld az egészet, hogy nyoma se maradjon. Játssz az ő szabályaik szerint és akkor meg fogod kapni a maximális organikus elérést, a legjobb hirdetési árakat. Fontos betartani ezeket, mert milliók múlhatnak rajta éves szinten.