Őrült és többnyire legális trükkök a követőbázisod robbantására

Ha fent vagy valamelyik közösségi média felületen, akkor kötelező tudnod a következőkről. 1) Olyan követőszerző módszereken fogunk végigfutni az elején, amiket mindenki tud, majd 2) megnézzük, hogy mi az amit TILOS csinálni ésaztán  3) lesz néhány elképesztően őrült trükk, amikről még biztosan nem hallottál. 4) A legvégén pedig beszélünk róla, hogy ez az egész miért fontos, és egy kicsit új szempontból fogjuk megvizsgálni a dolgokat. Ready? Akkor kezdjünk 😎

Amit mindenki tud

Kezdjük azzal, hogy mi az amit mindenki tud, mindenki csinál és Neked is kellene. Ezek olyan dolgok, amik nélkül nem is tudsz érvényesülni a social médiában. Teperhetsz, de ha ezek az alapok nincsenek rendben, akkor nem sok sikerélmény fog érni az oldalaidon.

Egyéni tartalomstratégia

Akkor leszel egyedi és érdekes, ha nem másokat másolsz, hanem egy saját stratégia mentén építed a tartalmaidat. Ha másolsz, akkor eltűnsz a szürke tömegben. Nem leszel releváns. Legyen egyedi kinézete a tartalmaidnak. Csinálj olyan típusú kontentet amit a konkurenseid nem tudnak, vagy nem mernek. Mutasd meg a vállalkozásod olyan részét, amit a versenytársaid biztosan nem fognak.

Posztolj rendszeresen

Az algoritmus imádja a rendszerességet. De ezenkívül van még egy fontos dolog, talán a legfontosabb, hogy miért posztolj rendszeresen. Azért, mert nincs annál nagyobb dicsőség, mint amikor a követőid naptárába bekerülsz. Bekerülsz, hogy akkor rakod ki az új posztod, vagy akkor van a rendszeres műsorod (nem véletlen, hogy minden szerdán este 9-kor tartja Gábor a heti Marketing Riportot).

Aktív időszakban posztolj

Melyik időszak az?  Amikor sokan vannak fenn az oldalon a követőid közül, mert így az organikus eléréseid a maxon lesznek. Nézd meg az adott oldalhoz tartozó analitikákat és az alapján kaphatsz egy sokkal pontosabb képet erről.

Okosan használj hashtaget

Főleg akkor, ha Instagramon vagy TikTokon vagy jelen. Legyenek releváns, hozzád köthető hashtagek és ne az elcsépelteket használd. Csinálj róla egy kutatást, hogy a célközönséged melyikeket nézi rendszeresen és figyeld meg, hogy mennyi az a hashtag szám, ami Neked beválik. Ugye 30-at lehet maximum használni (Instagramon), de nézd meg, hogy Neked mennyi válik be a legjobban és melyikek ezek.

Hirdess követőszerzésre

Legyenek folyamatosan futó hirdetéseid, amiknek az a célja, hogy új követőket szerezz és aztán majd ezekre építjük fel ezeket a kampányokat. Ne várd a sült galambot, hanem tegyél érte, mégpedig hirdetésekkel.

Ha tízes vagy: szelfizz!

Ha pedig megnyerted a genetikai lottót és egy 10-es skálán 11-es vagy, akkor told a szelfiket, mert az emberek követni fognak. Na de ha nem vagy tízes, és használnod kell mellé az eszedet is, hogy kövessenek, akkor olvasd végig a cikket és hamarosan kiderül néhány érdekesség 😉

Mi az, ami tilos?

Most, hogy már tudjuk, miket csinálnak a legtöbben, térjünk át arra, hogy mi az amit egyáltalán NE csinálj, mert tilos és még bajod is lehet belőle. Egy-egy ilyen hibával az évek alatt felépített oldaladat könnyen lenullázhatod, így nem is érdemes próbálgatni ezeket a lehetőségeket.

Bekövetés-kikövetés, automata szoftverek

Tilos az, amikor valakit bekövetsz, aztán kikövetsz például Instagramon. Az Instagram algoritmusa ezt már ki is szúrta és akinél ezt látja azt megbünteti. Letiltja, vagy egy ideig nem posztolhat például.

Ugyanezt tilos megcsinálni szoftverekkel. Vannak olyanok, amik bekövetnek egy bizonyos számú profilt, amit Te megadsz neki, és ha visszakövetnek, akkor kiköveti őket. Így pumpálja fel mesterségesen a követőszámokat. Viszont ezeket is roppant gyorsan tiltani szokta az Instagram algoritmusa, így nem érdemes velük szórakoznod.

Ezeken kívül még régen működtek olyan lehetőségek, amikkel kamu követőket lehetett vásárolni. Persze megteheted ezt is, de amikor hirdetni kell, meg elérni az embereket, akkor súlyos árat fogsz érte fizetni, azt garantálom.

#like4like

Ma már kínos azokat a hashtageket használni, amik egy időben mentek. #like4like vagy #follow4follow például. Régen működtek és követték meg lájkolták emiatt az emberek egymást, de ma már ez nem is működik és eléggé ciki is ilyet használni. Digitális kalapozás – csak lci ne.

Őrült módszerek

A lényeg az, hogy ne csak onlineban gondolkodj. A Te potenciális vásárlóid most, hogy minden nyit, ott lesznek a fesztiválokon, a strandon, az üzleti rendezvényeken és újra ezeken a helyeken is el tudod őket érni egy kis kreativitással. Fontos, hogy legyen folyamatos követőszerző hirdetésed, de mellé néha ki kell próbálni egy-egy őrült ötletet is, mert szerezhetsz velük egy nagy hullámban új ügyfelet és követőt.

Bérelj repülőt

Volt már Veled is olyan, hogy feküdtél Balatonon mellett a strandon és elhúzott feletted egy repülő, ami mögött egy plakát lobogott? Na és Te miért nem gondolkoztál még ezen, hogy kipróbáld? Nem kell, sőt kifejezetten tilos egy ilyenre hosszú üzenetet írni. Legyen frappáns, rövid, lényegre törő és az emberek észre fogják venni. Strand. Konkurens szabadtéri rendezvénye 😈. Fesztivál. Népszerű kirándulóhely. Érted, ahol a tömeg van.

Hashtag óriásplakáton

Futott egy #cancelsouthpark reklám Amerikában egy óriásplakáton, amikor a South Parknak megjelent a következő évada amiben szó volt a cancel culture-ról. Ennek az a lényege, hogy kirakhatsz óriásplakátra atom hashtageket, olyanokat, amik valamilyen állásfoglalást mutatnak be, mint például az „#IHateStevenSinger”. Éveken keresztül futott ez a szuper reklám, ami egy ékszerüzlet reklámozott. Senki nem tudta, hogy ki az Singer és miért utálják, ezért is volt akkora sikere az üzletnek.

De fontos, hogy valamilyen meglepő hashtag legyen. Valami olyan, amire például a szakmában lévők felkapják a fejüket és rákeresnek. Unalmas hashtaggel ez nem fog működni, szóval kezdj el egy kicsit kreatívkodni. Ha mi például csinálnánk egy olyat, hogy #VesszenekAMarketingesek akkor azt biztos minden marketinges megnézné 😉

Onlyfans link a kocsidon?

Fent van a social media linked a kocsidon? Akár egy QR kód, akár mint hashtag, akár egy szöveg… Ez tulajdonképpen egy ingyen reklám, miért ne használnád ki? Persze legyen igényesen megcsinálva, de ezt a ziccert ne hagyd ki.

És egy illegális…

Két héttel ezelőtt egy 28 éves Instagrammer beöltözött gimisnek, hóna alá vett egy deszkát és elment egy közeli nagy gimnáziumba. Ott elkezdet olyan szórólapot osztogatni, hogy kövessék be Instagrammon. Azt gondolta, hogy ezzel sok új követőt és rajongót fog szerezni. Mi lett az eredménye? Letartóztatták. A per még tart és nem tudni mi lesz a vége, csak azért hoztam ezt a példát, hogy ilyet NE csinálj, mert megütheted vele a bokádat.

Hogyan lehet ezt legálisan? Ha jön egy üzleti rendezvény, ahol a szervező is áldását adja rá, akkor ezt Te is meg tudod csinálni, csak fontos, hogy milyen keretek között. De jöjjön még egy illegális, amit lehetne legálisan is…

Influencerek zsarolóvírushoz

Nemrég népszerű Instagrammerek elkezdtek olyan DM-eket (közvetlen üzeneteket) kapni Instagramon, hogy segítsenek terjeszteni egy zsarolóvírust és 65% jutalékot kapnak a zsarolásból kiszedett pénzből. Na ez nonszensz, gondolom nem is kell magyarázni… De hogyan lehet ezt legálisan?

Keress olyan influencert, akinek a követői a Te célcsoportod és vedd fel vele a kapcsolatot. Ne ronts rá ajtóstul és kezdd el, hogy micsoda hatalmas üzleti lehetőséget kínálsz. Először csak írd meg, hogy tetszik az oldala és küldhetsz-e egy termékmintát, teljesen kötelezettségmentesen. Ha így kezded és szépen összebarátkoztok, sokkal nagyobb eséllyel tudsz majd vele egy sikeres kampányt csinálni. De fontos, hogy vizsgáld meg, tényleg egyezik-e a kettőtök célcsoportja, mielőtt elkezditek a közös munkát. Kérj tőle statisztikákat, adatokat.

Izgulsz, hogy kevés követőd van?

Gondolj bele, csinálsz egy mémet, kiposztolod és kap két lájkot. Mit érzel? Szomorú vagy igaz? De gondolj bele, két embernek szebbé tetted a napját. Ne parázz, ha még csak kevesen követnek, mert az a kevés az olyan, aki tényleg kíváncsi rád. Gondolj bele, ha 200 lájkot kap egy posztod, az sok? Mihez képest? De ha az a 200 ember bent ülne az előadásodon, akkor mit éreznél? Kiugranál a bőrödből, igaz? Ilyenkor gondolj arra, hogy ez a kevés is sok. Nem azt mondom, hogy legyél elégedett vele. Én se lennék, de boldog lennék. „Boldog, de egy kicsit elégedetlen” – ez egy jó filozófia. Ha elégedett lennél, akkor mint vállalkozó, már temethetnéd is magad, mert akkor megrekedsz a fejlődésben.

Na de mégis, miért számít a követőtábor?

És itt jön az az új szempont, amiről az elején beszéltünk. Miért olyan nagy fétis, hogy kinek hány követője van? Persze szerintem a minőség üti a mennyiséget, de tény, hogy ez most egy fontos szám.

Régen azt mondták, hogy egy cég annyit ér, amennyit az eszközei, az ingatlanjai és a gyára. A 80-as években kezdett el bejönni az a szemlélet, hogy annyit ér amennyit a know-howja. A 2000-es évektől már úgy nézték, hogy annyit ér, amekkora ügyféllistája van és 2010-2020 környékén pedig annyit, amekkora a listája és a követőbázisa.

Ha Neked nagy a követőbázisod, nagy a listád, akkor több embernek tudsz újra és újra eladni, több embert tudsz újra visszahívni, hogy vásároljanak. Több embernek tudsz bemutatni egy újdonságot, amikor kifejlesztesz valamit, több embernek tudod kihirdetni hogyha van egy szezonvégi kiárusításod, több embernek tudsz megmutatni hasznos információt, több emberrel tudsz kapcsolatot építeni és több emberrel tudsz piackutatást végezni. Minél több követőd van, annál erősebb a szavad a piacod, annál többet ér a véleményed mások szemében és annál többen akarnak veled dolgozni.

A gotomarketingben van erre külön tananyagunk, hogy hogyan szerezz követőket. Van rá 13 szokatlan módszer, olyanok, mint például a lustáknak, a gazdagoknak akik inkább a pénzzel gyorsabban akarnak haladni, van a Cápa hét módszer, a Tonight Show módszer, van egy hashtag módszer, szóval ha nem vagy gotomarketing tag, akkor javaslom próbáld ki. Ha ez egy konferencia lenne, akkor 20-30-50 ezer forintodba kerülnének az ilyen tananyagok, az ilyen előadások. De a gotomarketing csak 5 ezer forint havonta, annyi mint a Netflix előfizetésed. És itt tényleg, hazai, kipróbált és ütős marketing ötleteket találsz.

De a lényeg amit el akarok mondani, az ez: a tömeg tömeget vonz. Ne menjen le úgy a nap, hogy aznap nem dolgoztál azon, hogy növekedjen a követőtáborod. Legyenek olyan eszközeid, amik rendszeresen növelik a követőtáborodat, de időnként csinálj őrült akciókat, amiben lavinaszerűen szerzel új követőket minden nap, oké? Mert hogyha szerzel napi 5 követőt, az egy évben 1800. Ha szerzel napi 55 új követőt, az egy évben 20ezer. Ha fenn vagy a social médián ezen dolgozz minden nap.