Tehát a nagy kérdés, hogy mégis hogyan tett szert ekkora sikerre a Barbie?
Ha érdekel a válasz, akkor maradj velünk és mi eláruljuk Neked a nagy titkot!
1. Az első terméked nem a végleges
Tudtad, hogy a Mattel első termékei nem is játékok, hanem képkeretek voltak? Hiszed vagy sem, ők sem a játékiparban kezdtek, attól függetlenül, hogy ma már meghatározó alakjai az iparágnak.
Kezdetekben képkereteket gyártottak, és eközben gyűltek fel apró kis melléktermékek, fadarabok.
Felmerül a kérdés, hogy mit lehet tenni ilyenkor, hogy ne vesszen kárba semmi? A Mattel egy szuper ötlettel rukkolt elő, ugyanis ezekből az apró fadarabokból babaházakhoz készített miniatűr bútorokat, ezzel belépve a játékpiacra. Hát nem zseniális? Ki gondolta volna, hogy az egyik legnépszerűbb játékgyártó cégnek nem is játék volt az első terméke?
Szóval, ha úgy érzed, hogy a jelenlegi vagy első terméked még nem az igazi, akkor ne keseredj el, hiszen látod egy jó ötlet, mindent megváltoztat! Ha van benned vállalkozói véna, akkor hajrá, kezdd el!
2. Sokan fognak lebeszélni az elején
Biztos, hogy te is voltál olyan szituációban, amikor úgy érezted egy világmegváltó ötlet ugrott be a fejedbe, azonban a körülötted lévők erről le akartak beszélni téged. Ezzel Ruth sem volt másképp, a Mattel egyik alapítója, ugyanis a férje ellenezte, amikor azt mondta, hogy az eddig meglévő babáik legyenek felnőttek és ruházzák fel őket felnőtt szerepekkel, ahogyan a kislányuk is tette játék közben.
Ironikus, hogy végül ezzel lett nagy sikerük, nem? Amit ebből megtanulhatunk, hogyha van egy jó ötleted, akkor ne hagyd magadat lebeszélni mások által!
3. Néha készen megkapod a bizniszt egy szokatlan forrásból
Vannak olyan pillanatok, amikor nem is kell megerőltetni magunkat, csak egyszerűen észre kell vennünk a lehetőségeinket. 1957-ben Ruth Németországban járt, és ekkor kiszúrta a Bild Lili nevű babát, amitől egyből inspirációra kapott. Vett két darab ilyen babát, az egyiket a lányának, Barbarának adta, a másikat pedig a tervezőnek, akinek azt mondta, hogy ehhez hasonlót készítsen nekik is.
Látjátok? Néha nem is számítunk rá, mégis kézhez kapjuk a lehetőségeket. Erre egy remek ötlet, hogy nézelődj külföldön mielőtt nagy fába vágnád a fejszéd, mert ki tudja, lehet ott találod meg a sikertermékedhez az inspirációt!
4. Újdonság bevezetésére mi a legjobb módszer?
Szóba jön mindig a nagy kérdés, hogy hogyan vezessük be az újdonságunkat, mivel valljuk be, elég nagy fejtörést tud ez okozni. 1959. március 9-én Ruth és Eliott az Amerikai Nemzetközi Játék Kiállításon mutatta be a Barbie-t, azóta ez a hivatalos szülinapja is egyébként. Nagy esemény volt, nagyot robbantak ezzel!
Ebből tanulság, hogyha valamilyen újdonságot szeretnél bevezetni a piacra, akkor szervezz egy rendezvényt/eseményt a bemutató köré! Mindenképp növeli az esélyeid egy jó kezdethez!
5. Mások követőinek hogyan adták el a Barbie babákat?
Következőként felmerül, hogy hogyan hirdessünk egy új terméket? A Mattel a Barbie-t először nem is reklámozta külön, hanem olyan műsorokat kezdett szponzorálni, amit a célközönsége is fogyasztott.
Ha belegondoltok, ez tulajdonképpen a mai influenszer marketingnek az előzménye. Tehát, a Te célpiacod kiket követ? Tudod, utána jártál már? Ha nem, akkor hajrá, készíts egy ilyen listát és bátran dolgozz velük!
6. Mivel érték el kis cégként a napi 1000 (!) db eladást?
A Mattel-nek az egyik legnagyobb ereje a disztribúció volt. Megpróbáltak minden olyan helyen jelen lenni, ahol az emberek játékokat vásárolnak, így már az első évben napi 1000 (!!) babát el tudtak adni! Hihetetlen, nem?
Ezek alapján láthatjuk is, hogy a siker alapja a disztribúció. Az online marketing persze nagyon jó, de ha a terméked nem elérhető azokban a boltokban, ahol a célközönséged van, akkor az nem ér sokat! Szóval menj utána, és légy jelen, ahol csak tudsz!
7. Hogyan reagáltak a társadalmi nyomásra?
Ha egy nagy és sikeres termékünk van, az bizony nagy társadalmi nyomással is jár. A Mattel-nek az egyik ilyen nyomása az volt, hogy azt mondták nekik: “Ha van Barbie, akkor legyen fiú is!”. Így lett Ken. Majd szépen sorjában jöttek a követelések, így lett többszínű, több méretű Barbie is.
Azonban az már kiverte a biztosítékot, amikor azt mondták Barbie legyen terhes és legyen gyereke is. A Mattel azt mondta, hogy “NEM, Barbie egy karrierista nő!”. Egyetlen kompromisszumot kötöttek, és így jött létre a bébiszitter Barbie, ahol ő másnak a gyerekére vigyázott.
Tehát nyugodtan vedd figyelembe Te is a társadalmi változásokat, de azért ragaszkodj az alapelveidhez is!
Ha ezeket megcsinálod és betartod ezt a 7 pontot, akkor ki tudja, talán a te sztoridból is készül majd egy hollywoodi film! Úgyhogy hajrá, valósítsd meg ötleteidet bátran!
Neked melyik elv tetszett a legjobban, mit fogsz kipróbálni a saját cégedben?