A Clubhouse-ról a videó alatt olvashatsz!
Talán az egyik legjobb piaci bevezetés, amivel ez a cég kevesebb, mint egy év alatt 1500 felhasználóról több, mint 2.000.000-ra növelte a bázisát. Sőt, már azon is túlnőttek…
De mi is ez a bevezetés, és Te hogyan használhatod az erejét? Nézzük
A Clubhouse jelenleg „2021 felkapott applikációja”. Kicsit olyan mint egy rádió, egy hang alapú, real-time, közösségi média. Az applikáción belül szobák vannak, és ezekben a szobákban különböző témákról beszélgetnek, interjúznak. Te beléphetsz ezekbe a szobákba, meghallgathatod az adott interjúkat, sőt, ha szeretnél akkor jelentkezhetsz is, és ha az admin jogot ad rá, akkor Te is megszólalhatsz.
Mivel kerültek be a hírekbe?
Az első az az, hogy több nagy név is megjelent már a Clubhouson, mint például Elon Musk, Mark Zuckerberg vagy Kanye West. Gondolj csak bele, csinálsz egy szobát és egyszer csak megjelenik Musk, Te pedig behívod egy beszélgetésre 😮
A másik, amivel bekerültek a hírekbe, hogy Kína betiltotta az appot. Kínában alapvetően az ilyen applikációk, mint a Facebook, Twitter, Youtube be vannak tiltva. És amikor megjelent a Clubhouse, rengeteg politikai és emberi jogi témájú beszélgetés indult, amit Kínában nem nagyon díjaznak, ezért elég hamar be is tiltották ezt az appot is. Viszont a csúcson 70 dollárba került egy meghívó, ami kicsit több mint 20.000 forint. Te fizetnél ennyit, hogy fenn lehess a Facebookon?
A harmadik pedig az, hogy a New York Times előző héten, belső forrásra hivatkozva leközölte, hogy a Facebook is elkezdte fejleszteni a saját Clubhouse appját. Persze a Facebooknál ezen nem kell csodálkozni, rengeteg konkurens appjának a funkcióit másolták már eddig is le, de ez is megmutatja, hogy a Clubhouse egy jó irányba indult el, egy olyan dologgal, amire kolosszális igény lehet.
Mit csinálhatsz a Clubhouse-on, és mire érdemes használnod?
- Tarthatsz egy előadást,
- aminek a végén csinálhatsz egy kérdezz-felelek részt,
- készíthetsz interjút,
- vagy lehet „házibulit” is tartani, ahol többen csináltok egy szobát és egymással beszélgettek
- szervezhetsz egy mastermindot, ahol mondjuk hetente összegyűlik egy csoport és tartanak egy megbeszélést,
- vagy tarthatsz élő konzultációt ügyfeleddel és megengeded, hogy belehallgassanak mások is
Rengeteg csodálatos dologra tudod használni, viszont azt tudnod kell, hogy jelenleg az applikáció csak iPhone-on érhető el, Androidon még nem.
A regisztrációd során bejelölhetsz érdeklődési köröket, és ennek alapján megmutat neked olyan csoportokat, amik érdekelhetnek Téged. Vannak instant beszélgetések, de vannak olyanok is, ahol előre meg vannak hirdetve bizonyos témák, és a végén lehet kérdéseket feltenni. Viszont egy fontos tulajdonsága az appnak, hogy egyszerre csak egy ember beszélhet, és az admin vonhat be és tehet is ki a beszélgetésből, így egy sokkal kulturáltabb eszmecsere tud létrejönni.
Mik a Clubhouse előnyei?
1. Csak élőben hallgathatod meg, pont mint a rádiót
Emiatt az egész nagyon instant és van egy olyan érzésed, hogyha nem nézed meg, akkor kimaradsz. Kicsit olyan is mint a Marketing Riport… Nincs gyűjtemény, lejátszási lista. Ha nem hallgatod meg real-time a beszélgetést, akkor lemaradsz róla.
2. Nagy nevek vannak fenn
Mivel most ez divatos lett, felment néhány nagy név és miattuk mindenki fel szeretne menni. Színészektől kezdve üzletemberekig, több nagy névvel is lehet találkozni a Clubhouson.
3. Nem lehet felvenni!
Ezt már érintettük korábban, hogy nagyon instant és ha lemaradsz akkor kimaradsz, de ez tényleg így van! Ha például bekapcsolod az iPhone képernyőfelvevőjét, azonnal kiírja, hogy tilos a felvétel és ha engedély nélkül publikálnál egy felvételt, akkor kitilthatnak. Ez azért ennyire fontos, mivel így az emberek sokkal jobban megnyílhatnak. Nem marad nyoma, mint például a Facebookon, így a nagy nevek is sokkal őszintébben mernek beszélgetni mélyebb témákról és talán ez is hozzájárul az app sikeréhez.
4. Nem kell hozzá stúdió
Elég egy telefon, amit leraksz és hallgatsz, vagy ha szeretnél beszélni akkor csak bekapcsolod a mikrofonját. Senki nem látja, hogy ki vagy-e sminkelve, vagy éppen mibe vagy öltözve. Csak kirakod a telefonod és használod.
5. A kezdeti fázis
Ha valamiről csak jót hallasz és pozitívat akkor az Téged is elkezd érdekelni, nem? Pont ez történik itt is. Mivel az app még nagyon az elején tart, így csak azok mentek fel és regisztráltak be, akiket tényleg érdekel és ők nagyon lelkes hallgatók is. Emiatt mindenki nagyon pozitívan és lelkesen beszél erről a projectről, így azok akik még nem tagok, már nem bírják kivárni, hogy ők is csatlakozhassanak.
Viszont a legnagyobb trükk, ami miatt kiérdemelte, hogy benne legyen a Marketing Riportban, az nem mást, mint, hogy:
6. Csak meghívóval lehet regisztrálni!
Mivel a meghívókkal mesterségesen limitálva van a hozzáférés, így az emberek még jobban szeretnének csatlakozni. Amiről ennyi jót hallottak, ráadásul még nehéz is hozzájutni, na az kell mindenkinek! Emiatt alakultak Facebook csoportok, ahol a meghívókkal „kereskednek”, de például az Ebayen is lehet kapni 125 dollárért. Alapból ha beregisztrálsz akkor két meghívót kapsz, viszont utána, ha mondjuk aktív vagy és felszólalsz, akkor kapsz többet is. Ez egy zseniális piaci bevezetési technika ami úgy neveznek: „Csak meghívóval”. Így indult anno a Gmail is, de mostanában is több app használta ezt a trükköt.
Tipp:
Mi kell ahhoz, ha használni akarod ezt a módszert? Ezt a trükköt tedd félre a legfontosabb termékbevezetésedhez, amit 2021-ben meg szeretnél csinálni. Ha a terméked tényleg annyira jó, vagy innovatív, akkor építs fel az elején egy „elit” bázist. Válogasd meg jól az első embereket: keress influenszereket, vagy olyanokat, akik egy nagyon vonzó társaság lehet a külvilág számára és csak nekik adj meghívót. A többi pedig már megy magától. Elindul a social hullám és lényegében marketing költség nélkül megúszod az egészet, később pedig eldöntheted, hogy marad-e egy elit klub, vagy kinyitod a nagyközönség számára.
Te mit gondolsz, szerinted fog futni a Clubhouse? És itthon mennyire fogják használni?
Ha érdekel a videó további, „Hírek” rovata, akkor csatlakozz a ➔ gotomarketing közösséghez!